Copyright © - GMQ Consulting | Kontakta oss

IT-SUPPORT

Hyr din egen IT-avdelning

Hyr de resurser och den kunskap som behövs för just er verksamhet

GMQ tar gärna uppdrag i alla storlekar, allt från helhetsåtaganden för er IT-miljö till små och stora projekt.

Helhetsåtagande för er IT-miljö

Vi hjälper er gärna att underhålla er IT-miljö genom ett helhetsåtagande. Låt oss sköta detta åt er och ni får möjlighet att lägga er dyrbara arbetstid på er kärnverksamhet.

Vi sköter den dagliga driften av alla era system och ser till att uppdateringar och underhåll sköts för att minimera driftstörningar. Självklart anpassas vårt åtagande helt och hållet till era behov och önskemål.

Underhåll av system och tjänster

Att system, tjänster och servrar underhålls och ses över regelbundet är en viktig faktor i en driftsäker IT-miljö med så lite problem och oförutsedda stopp som möjligt. Genom att låta oss underhålla och sköta era servrar och tjänster säkerhetställer ni högsta möjliga tillgänglighet och reducerar mängden strul och problem.

Underhållet kan ske på plats hos er eller på distans, beroende på era önskemål, förutsättningar och miljö.

Punktinsatser

Vi hjälper också gärna till med förstärkning och punkinsatser för er IT-miljö. Oberoende av om detta handlar om specifika delar av ett projekt eller er dagliga drift, eller om det tillfälligt behövs extra resurser.

Fjärrsupport

Vi erbjuder en flexibel och enkel lösning för support och hjälp på distans som ger er möjlighet att få snabba svar och snabb hjälp vid eventuella problem. Genom en kombination av programvara, telefon och e-post har vi möjlighet att lösa de flesta mjukvarurelaterade problem på distans.

Fjärrsupport kan också kombineras med övriga supportåtaganden för att leverera bästa möjliga lösning för er IT-miljö.

Teknisk rådgivning

Vi ställer gärna upp med alla typer av teknisk rådgivning i samband med nya installationer, uppgraderingar, förändringar eller inköp. Bland annat kan vi erbjuda er tekniskt stöd vid upphandling av nya system, där vi gärna ställer upp som bollplank för idéer, tankar och funderingar, samt kan hjälpa er att tolka och förstå innebörden av de tekniska detaljer som erbjuds.

Att ha ett tekniskt stöd, som kan prata teknik på leverantörens egen nivå, försäkrar er också om att era leverantörer gör sitt bästa för att tillgodose era behov på bästa möjliga sätt.